2024 yılında küresel akıllı saat sevkiyatları, bir önceki yıla göre yüzde 7 oranında düşüş yaşayarak, pazar tarihinde ilk kez bir gerileme kaydetti. Bu düşüşün başlıca sebepleri arasında Apple'ın sevkiyatlarındaki %19'luk azalma ve temel akıllı saat segmentindeki yavaşlama gösteriliyor.

Buna rağmen, kullanıcı sayısında artış gözlemleniyor. 2023 yılında dünya genelinde yaklaşık 323,99 milyon akıllı saat kullanıcısı bulunurken, 2024 yılında bu sayının 454,69 milyona ulaşması bekleniyor.

Sahte Gebelik ve Istakozlu Çip İddialarına Nvidia'dan Yanıt
Sahte Gebelik ve Istakozlu Çip İddialarına Nvidia'dan Yanıt
İçeriği Görüntüle

Çin Pazarı Öne Çıkıyor

Bu düşüşe rağmen, Çin pazarı ilk kez en yüksek sevkiyat payını elde ederek dikkatleri üzerine çekti. Huawei, Xiaomi ve BBK (Imoo) gibi yerli markaların güçlü performansı, Çin'in bu başarısında önemli rol oynadı.

Türkiye Pazarında Akıllı Saat Kullanımı

Türkiye'de akıllı saat pazarı da büyüme eğiliminde. 2024 yılında pazar büyüklüğünün 305,5 milyon ABD doları olduğu tahmin ediliyor. E-ticaret segmentinde ise 2025 yılı itibarıyla 213,5 milyon ABD doları gelir elde edilmesi ve 2029 yılına kadar yıllık %15,4'lük bir bileşik büyüme oranıyla 378,4 milyon ABD dolarına ulaşması öngörülüyor.