Meta CEO’su Mark Zuckerberg, şirketinin uzun süredir iş ortağı olan EssilorLuxottica ile birlikte geliştirilen yeni ürünlerle akıllı gözlük kategorisini genişleteceklerini söyledi. Zuckerberg “Bu yılın ilerleyen dönemlerinde, ortaklığımız kapsamında heyecan verici yeni lansmanlarımız olacak. Bu gözlüklerde, kullanıcı deneyimini ileri taşıyacak yeni teknolojik özelliklere yer vereceğiz” dedi.

Samsung’dan XR Devrimi: Project Moohan Başlığı Piyasaya Çıkıyor
Samsung’dan XR Devrimi: Project Moohan Başlığı Piyasaya Çıkıyor
İçeriği Görüntüle

Oakley Akıllı Gözlükler ve Head-Up Display’li Premium Ürün

Sektör kaynaklarına göre Meta, bu yıl ürün portföyüne iki yeni akıllı gözlük modeli eklemeye hazırlanıyor. İlki, Ray-Ban Meta gözlüklerine benzer özellikler sunacak Oakley markalı bir model olacak. Diğeri ise, entegre head-up display (HUD) özelliğiyle gelecek ve daha yüksek fiyat etiketiyle sunulacak premium bir cihaz olacak.

EssilorLuxottica ve Meta’nın 2019’da başlayan iş birliği, 2024’te yeni bir on yıllık anlaşmayla genişletildi. EssilorLuxottica, Ray-Ban ve Oakley gibi popüler gözlük markalarının üreticisi konumunda.

Facebook Ray Ban Stories Smart Glasses Mark Zuckerberg

Ray-Ban Meta AI Gözlükleri Yükselişte

Zuckerberg, yatırımcılara yaptığı açıklamada Ray-Ban Meta AI gözlüklerinin satışlarının geçen yıl üç katına çıktığını belirtti. Şirket içinden sızan bir bilgiye göre Zuckerberg, 2024’te bir milyondan fazla cihaz satılmasının hedeflendiğini ifade etmişti. EssilorLuxottica CEO’su Francesco Milleri ise Şubat ayında yaptığı açıklamada toplam satış adedinin 2 milyonu aştığını söyledi.

Ray-Ban Meta AI gözlükleri, Ekim 2023’te piyasaya sürülmüş ve kullanıcılardan olumlu geri dönüşler almıştı.

Aktif Kullanıcı Sayısı 4 Kat Arttı

Meta CFO’su Susan Li, kazanç görüşmesinde ürünün kullanıcı kitlesiyle ilgili dikkat çekici veriler paylaştı. Li "Ray-Ban Meta AI gözlüklerinin aylık aktif kullanıcı sayısı bir yıl öncesine kıyasla dört kat arttı. Üstelik gözlükleri sesli komutlarla kontrol eden kullanıcıların oranı çok daha hızlı bir şekilde artıyor" dedi.

Reality Labs Gelir Kaybı Yaşıyor Ama...

Akıllı gözlüklerin ve sanal gerçeklik ürünlerinin geliştirildiği Reality Labs bölümü, son çeyrekte 412 milyon dolar gelir elde ederken 4,2 milyar dolarlık operasyonel zarar açıkladı.

Susan Li’ye göre, Meta Quest satışlarındaki düşüş, gelirlerdeki azalmayı tetikledi. Ancak bu düşüş, Ray-Ban Meta AI gözlüklerinin güçlü satış performansıyla bir nebze dengelendi. Reality Labs’ın gelirleri, 2023'te Meta Quest 3 ve Ray-Ban akıllı gözlüklerinin piyasaya sürülmesiyle yükselmişti. Ancak 2025’in ilk çeyreği itibarıyla bu büyüme ivmesini kaybetti.

Düşük bütçeli Meta Quest 3S modeline olan talebin azalması VR pazarı açısından olumsuz bir gelişme olarak görülüyor. Öte yandan Susan Li, Quest platformundaki genel kullanım oranının 2024’te yıllık bazda %30 arttığını belirterek, “Quest 3S, sanal gerçekliği daha fazla kullanıcıya ulaştırıyor ve bu da etkileşimi derinleştiriyor” ifadelerini kullandı.